پیشگویی سفیر انگلیس و خواب آیتالله مصباح درباره ظهور احمدینژاد
پیشگویی سفیر انگلیس و خواب آیتالله مصباح درباره ظهور احمدینژاد
(نكاتى عجيب و خواندنى از خاطرات محسن رفيقدوست)
✍️ ناصر آملی
اخیراً به رغم میلم ، سه جلد خاطرات محسن رفیقدوست را گرفتم که انصافاً حاوی اطلاعات نابی است .
برخی اطّلاعاتی که رفیقدوست در بخشهایی از خاطراتش بیرون داده است ، از چند جهت قابل توجّه و تأمّل است :
او از ابتدای انقلاب پای کار نظام بوده و در مصادر مهمّی ، ایفای نقش کرده است :
در سپاه مأمور خریدهای خارجی و تدارک امکانات نظامی مهم ایران در دورۀ جنگ
وزارت سپاه و ریاست ده ساله بر یکی از بزرگترین نهادهای اقتصادی (مثلاً انقلابی مشهور) ، یعنی بنیاد مستضعفان !
رفیقدوست را میتوان از مغز استخوانهای راست سنّتی و هستۀ اصلی قدرت در کشور برشمرد ، لذا فارغ از هر داوری خطّی و جناحی ، باید در اطّلاعاتی که داده است به دیدۀ تأمّل نگریست .
بعلاوه ، رفیقدوست در گزارشی که ذیلاً به روایت او میآورم ، *نام شخصیّتهایی را ذکر میکند که زنده و رسمیاند* و خبرهایی از آنها نقل میکند که هرچه قابل تأمّلترند ، غیر قابل تکذیبتر !
اطّلاعاتی از سفرای فلسطین و انگلیس در ایران ! در ص ۲۱۹ از جلد سوم کتابِ "برای تاریخ میگویم" ، ایشان میگوید :
مهندس باهنر به من زنگ زد ، گفت آقای ثمرۀ هاشمی که خواهرزادۀ من است و آقای احمدینژاد و... ، اینها آدمهای خوبیاند و بیکارند ، اگر بشود در بنیاد به آنها کار بده !
هیأت مدیرۀ شرکت آتیساز را تغییر دادند و آقای احمدینژاد و هاشمی ثمره و ... شدند هیأت مدیرۀ شرکت آتیساز !
چند بار گزارشهایی راجع به عدم پیشرفت آنجا به من شد . تا یک روز از آقای علیزاده پرسیدم :
با اینها چکار کردی؟
گفت : عوضشان کردم ، چون واقعاً نمیتوانستند کار کنند . بعد ، یکهو ایشان شد شهردار تهران ...!
و اما گزارش اصلی ، سفیر فلسطین با من رفیق است ، آمد پیش من ، گفت : فلانی ، دیشب جلسۀ همۀ سفرای خارجی مقیم ایران بود و بحث انتخابات (۱۳۸۴) ایران شد ، هر کس چیزی میگفت ، یکی میگفت آقای هاشمی میشود ، دیگری میگفت قالیباف ، یکی هم میگفت آقای لاریجانی ...
سفیر انگلیس ، سرش پایین بود چیزی نمیگفت . از ایشان سوآل کردیم ، شما چرا حرف نمیزنید؟
سرش را بلند کرد گفت : همهتون اشتباه میکنید ! 《رئیسجمهور ایران ، شهردار تهران است!》
ما با تعجُّب به همدیگر نگاه کردیم و درحالی که سعی می کردیم بابت این گاف بزرگ سفیر انگلیس جلوی خنده خود را بگیریم،
به او گفتیم : او که ثبت نام نکرده؟ گفت : خب ثبت نام میکند . خواستم این خبر را به تو بدهم ...
چند روز بعد قبل از این که مرحلۀ دوم انجام شود ، زواوی[سفیر فلسطین] آمد ، گفت :
دیشب جلسه تشکیل شد ، قبل از این که وارد بحث شویم ، به سفیر انگلیس گفتیم :
احمدینژاد ثبت نام کرد و جزو دو نفر دور دوم شد ، اما رأی آقای هاشمی بیشتر است؟
گفت "همان که اول گفتم ، رئیس جمهور ایران ، شهردار تهران است !"
پس از این (ص ۲۲۱) ، مصاحبهگر به رغم سخنان رفیقدوست ، نقل قولی را از آقای مصباح یزدی میآورد : دیشب یکی از دوستان حاضر در جلسه نقل کرد که قبل از برگزاری مرحلۀ اول انتخابات ، محضر یکی از علمای اهواز رسیدم . ایشان گفته بود شب بیست و سوم ماه رمضان در حال احیا ، پیش از نیمه شب به خواب میرود . در خواب به او ندا میشود که بلند شو برای احمدینژاد دعا کن ! وجود نورانی دارند ، برای احمدینژاد دعا می کنند . میگوید : من حتّی اسم احمدینژاد را هم نشنیده بودم ...!
و رفیقدوست پاسخ میدهد :
حالا شما ، هم حرف مرا بنویسید ، هم حرف ایشان را ، حرف من خوابی نیست ، در بیداری است .(خنده)
در تکمله ، رفیقدوست به نکتۀ دیگری نیز در ص ۲۳۳ اشاره میکند :
با آمدن آقای احمدینژاد در ریاست جمهوری ، قیمت نفت یکباره از حدود ۴۰ دلار به حدود ۱۴۰ دلار رسید ، بعد از رفتن ایشان ، یک مرتبه به ۲۰ دلار سقوط کرد !
بنده متوجّه نشدم چرا؟... درآمد نفتی در این ۸ سال [دورۀ احمدینژاد] بیشتر از ۱۰۰سال فروش نفت ایران است ... آقای احمدی نژاد با این ۷۰۰میلیارد دلار چه کرد؟ مشکوک میدانم ... این را تصادفی نمیدانم . نسبت به این موضوع بدبین هستم .
وقتی رفیقدوست که از ارکان انقلاب هست صراحتاً میگوید که آن ۷۰۰ میلیارد دلار سر از خزانه بریتانیای کبیر درآورده است باید به حال این مملکت گریست ...
📚خاطرات محسن رفیقدوست
جلد سوم/ ۱۳۹۹/انتشارات سورۀ مهر