نظر شیخ فضل الله نوری در مورد انقلاب مشروطه :

« تو را به حقیقت اسلام قسم می‌دهم!
آیا این مدارس جدیده خلاف شرع نیست؟
و آیا ورود به این مدارس مصادف با اضمحلال دین اسلام نیست؟

آیا درس زبان خارجه و تحصیل شیمی و فیزیک، عقاید شاگردان را سخیف و ضعیف نمی‌کند؟
مدارس را افتتاح کردید،
آنچه توانستید در جراید از ترویج مدارس نوشتید،
حالا شروع به مشروطه و جمهوری کردید..!

چه معنی دارد زن درس بخواند؟
این عین اشاعه فاحشه‌خانه‌‌ها است و صرف وجوه متبرّکه روضه‌خوانی و وجوه زیارات برای افتتاح مدارس تربیت نسوان و دبستان دوشیزگان مخالف اسلام است.»

محمد نوری‌زاد :

« امروز، دختران و عروسان و همسران هر آیت الله و طلبه و ملا و آخوند اگر به مدرسه و دانشگاه می‌روند
و اگر هرکدام اینان در جایی استخدام‌اند
و پرستار و دکتر و تحصیل کرده‌اند
و در خیابان‌ها رانندگی می‌کنند
و روبنده نمی‌زنند،
و همه را مدیون مرد بزرگی به نام رضاشاه !

که اگر زحمت‌های رضاشاه در پس راندن ملاهایی هم چون شیخ فضل الله نبود..
همین اکنون زنان و دختران ما در اندرونی خانه بودند.»

#تاریخ_معاصرایران 👇👇👇
📚https://t.me/+F_UAApSmgJM5Njk0